همه چیز درباره انواع تاور کرین

همه چیز درباره انواع تاور کرین

مشخصات تاور کرین

در کارگاه های ساختمانی استفاده از تاور کرین، به معنای کاهش زمان اجرا و هزینه ها است. ابن جرثقیل ها برای هر شرکت ساختمانی از جنبه های حیاتی به حساب می آیند، زیرا این تجهیزات با داشتن ظرفیت توان بالا می توانند وزن بیشتری را در زمان کمتری حمل کنند از این جهت استفاده از آن ها بسیار کارآمد و ایمن است. در این مقاله درباره مشخصات تاور کرین به صورت کامل توضیح داده می شود.

تعریف کلی تاور کرین عبارت است از یک سازه فلزی متحرک که با جریان الکتریکی تغذیه می شوند، به ویژه در بخش ساخت و ساز برای بلند کردن و توزیع بارها با استفاده از قلاب آویزان از یک کابل استفاده می شوند. تکیه گاه چرخشی این ماشین بالابر، بر روی قسمت بالایی یک برج عمودی نصب می شود و قسمت پایینی آن به پایه جرثقیل متصل است.

تاور کرین

برای دانستن مزایای اجاره تاور کرین و استفاده از آن ها در سایت های ساختمانی باید بدانید که از چه ترکیباتی ساخته شده اند. تاور کرین ها از سه قسمت سر با بازو، برج قابل جابجایی و پایه تشکیل شده اند. بنابراین، به عنوان یک تیم متشکل از سه قسمت، از مونتاژ و جداسازی مداوم پشتیبانی می کنند، زیرا نصب آن ها در پروژه ها معمولاً موقتی است. علاوه بر این، تاور کرین را می توان در زمین جاسازی کرد، بدون چرخ بی حرکت کرد یا در مسیرهای مستقیم یا منحنی حرکت داد، از این جهت استفادهه از آن ها به عنوان تجهیزات ایده آل برای بلند کردن وسایل استفاده می شوند.

جرثقیل برجی چگونه در ساختمان نصب می شود؟

مشاهده ساخت و ساز یک ساختمان بلند به خودی خود بسیار تأثیرگذار است، اما وقتی به تاور کرین های عظیمی که این ساختمان ها با آن ها ساخته شده اند نگاه می کنیم، به ذهن می رسد که چگونه جرثقیل را در یک ساختمان سوار می کنند؟ جرثقیل های برجی از قدرت بالابر خود برای بلندتر شدن استفاده می کنند.

جرثقیل های برجی

اگرچه این رایج ترین روش است، اما در واقع سه روش برای نصب جرثقیل برجی در ساختمان وجود دارد:

۱- روش صخره نوردی خارجی

در روش صعود خارجی، پایه جرثقیل بر روی دال بتنی روی زمین ثابت شود و برج جرثقیل با استفاده از جرثقیل های متحرک کوچکتر در کنار ساختمان، برپا می شوند. هنگامی که ساختمان حدود 55 متر ارتفاع داشت (حدود 15 طبقه)، جرثقیل با یقه های فولادی به ساختمان متصل می شوند و بخش های جدیدی به ستون مهره های تاور کرین وارد می شود. همچنین برای افزودن قطعات جرثقیل، باید دارای بخش بالا رفتن خاصی باشند.

این آستین بازو را بالای آخرین مهره بالا می برد و به طور موقت از آن حمایت می کند، سپس بخش برج جدیدی از بازو را می گیرد. آستین فلزی آن بخش را در جای خود نگه می دارد، سپس کارگران آن ها را پیچ می کنند. تقریباً هر 55 متر این فرآیند باید تکرار شود. در واقع در این روش جرثقیل های ساختمانی باید ساخته شده، در ساختمان مورد چسبانده شوند و سپس جرثقیل باید مهره های جدیدی را دریافت کند تا ارتفاع آن بیشتر شود.

۲- سیستم صخره نوردی داخلی

راه دوم روش تشدید داخلی است. جرثقیل در داخل مرکز ساختمان، در نوعی «حیاط» موقتی قرار دارد، جایی که ساختمان را هر بار حدود 30 متر دور خود می‌ سازد. یک سیلندر هیدرولیک در پایه جرثقیل آن را از طریق دهانه وسط ساختمان به طبقه بالاتر می برد. سپس کارگران تیرهای فولادی را زیر جرثقیل می لغزانند تا پایه و اساس جدید محکمی به آن بدهند و اینگونه است که جرثقیل دوباره شروع به بازسازی خود می کند.

۳- با اسکای کرین

روش سوم این است که یک جرثقیل هلیکوپتری (یا اسکای کرین) جرثقیل را به بالای محل ساخت و ساز حمل کند. این کار باید تکه تکه انجام شود. با این حال، به دلیل هزینه، و به دلیل این که پرواز جرثقیل هلیکوپتر بر فراز یک منطقه پرجمعیت از نظر لجستیکی بسیار دشوار است، این روش به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکای کرین

خرید و فروش تاورکرین

با خواندن این مقاله با مشخصات تاور کرین به طور کامل آشنا شده اید. اگرچه درست است که بلند کردن انواع مختلف مواد توسط هر نوع جرثقیل انجام می شود، اما تاورکرین مزیت های بیشتری دارند. تاور کرین می تواند طول بیشتری نسبت به جرثقیل های متحرک داشته باشند. علاوه بر این موضوع آن ها قادر هستند سه مانور همزمان بلند کردن، چرخاندن و جابجایی را انجام دهند. شما می توانید برای خرید و فروش تاورکرین از مجموعه تاج تاور سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *