انواع جرثقیل کفی

جرثقیل های کفی چیست؟

جرثقیل های کفی چیست؟

جرثقیل سقفی، جرثقیل بازویی و جرثقیل  کفی را در دسته ماشین آلات طبقه بندی می شوند. این نوع ماشین آلات جهت باربرداری و جابجایی اجسام یک گزینه مقرون به صرفه به شمار می آیند. با وجود قرقره و طناب هرکدام می توانند برای پایین آوردن و یا برای کشیدن انواع اجسام در پروژه ها و عملیات های گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. در پروژه های ساخت و ساز می توانید از انواع تاورکرین نیز برای جابجایی اجسام سنگین استفاده کنید، برای اجاره تاورکرین بهتر است به مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید. ما در این مقاله به بررسی انواع جرثقیل های کفی می پردازیم.

جرثقیل های کفی را می توان یکی از انواع پرکاربرد جرثقیل ها معرفی کرد. این نوع جرثقیل می تواند در هزینه ها به بهترین شکل ممکن صرفه جویی نماید. بالا بردن، پایین آوردن و جابجایی با این نوع جرثقیل ها بسیار آسان می باشد. البته باید درباره ساختار و اجزای آن آشنایی کامل داشته باشید، در این مقاله در این باره بیشتر توضیح می دهیم.

جرثقیل های کفی

اجزا جرثقیل های کفی

بوم یکی از اجزاء بسیار مهم در عملکرد جرثقیل به حساب می آید. شما از طول های مختلف بوم جرثقیل می توانید به نحو احسن استفاده کنید. متراژ های 7 متری، 10 و 13 متری را به عنوان بوم جرثقیل های کفی می توان در نظر گرفت. همچنین کشش آن بر عهده قطعه ای به نام وینچ می باشد. از دو مدل وینچ و بدون وینچ می توان برای جرثقیل های کفی استفاده کرد. خاطر نشان می کنم که از جک های هیدرولیکی معمولا برای امنیت هرچه بیشتر جرثقیل می توان استفاده کرد. اما ناگفته نماند که یکی از مهم ترین بخش های این نوع جرثقیل بدون شک سیم بکسل و البته قلاب می باشد. هرگونه نقص و عدم کیفیت در این بخش می تواند خطرات بسیاری را به وجود آورد.

نحوه استفاده از جرثقیل

جرثقیل سقفی که به آن بالابر سقفی هم گفته می شود امروزه در سالن های صنعتی بسیار مورد کاربرد قرار می گیرد. از یک تیر، قلاب و کابل برای ساخت این نوع جرثقیل استفاده می شود. توجه داشته باشید که باید در ابتدا به نوع عملیات و نیاز فضا توجه نمود و سپس از این نوع جرثقیل استفاده کرد. پیکربندی ها و اشکال گوناگون جرثقیل سقفی را می توان از مزایای این نوع نیز بیان کرد.

ستونی، دیواری و بازویی دیواری متحرک از جمله انواع جرثقیل بازویی به شمار می آیند. چنانچه بخواهیم به حالت های این نوع جرثقیل اشاره کنیم، برای محلی که ستون ندارد می توان از جرثقیل های ستونی بازویی استفاده نمود. معمولا در هنگام استفاده از جرثقیل بازویی دیواری به حرکت طولی بیشتر توجه می شود. در آخر نیز از جرثقیل بازویی برای مکانی که ستون وجود دارد می توان استفاده نمود. در صورتی که قصد دارید برای جابجایی مصالح در پروژه های ساخت و ساز استفاده کنید می توانید به مراکز فروش تاور کرین و اجاره جرثقیل های کفی، مراجعه کنید.

نحوه استفاده از جرثقیل

انواع جرثقیل کفی

در حالت عادی جرثقیل های کفی به دو دسته تقسیم بندی می شوند که دسته اول مفصلی یا (چپق) و دسته دوم غیر مفصلی یا (بوم مستقیم) نام دارند. ظرفیت باربری در هر دو دسته بندی نیز 1 تا 15 تن کاملا در حال تغییر است. البته ناگفته نماند که جرثقیل مفصلی می تواند جهت استفاده در فضایی که با محدودیت ارتفاع رو به رو است یک گزینه ایده آل می باشد. انواع جرثقیل کفی شامل:

  • جرثقیل کفی 3 تن
  • جرثقیل کفی 5 تن
  • جرثقیل کفی 7 تن
  • جرثقیل کفی 10 تن
  • جرثقیل کفی 15 تن

سخن پایانی

ما در مورد انواع جرثقیل کفی با شما صحبت کردیم تا بتوانید با توجه به نوع پروژه خود، از انواع آن استفاده کنید. همچنین اشاره ای به جرثقیل سقفی و جرثقیل بازویی هم داشتیم. به خاطر داشته باشید که شما از جرثقیل کفی می توانید برای کاربردهای گوناگونی استفاده کنید. به عنوان مثال جهت حمل و جابجایی انواع یخچال قطعا یک انتخاب معقولانه به حساب می آیند.

برای نصب انواع سازه روشنایی، انواع تابلو تبلیغاتی و بنر، حمل و جابجایی انواع کانکس و بسیاری از موارد این چنینی دیگر می توانید از جرثقیل کفی به نحو احسن استفاده کنید. امروزه شرکت های معتبری به صورت آنلاین به ارائه خدمات اجاره جرثقیل می پردازند. شما باید از یک شرکت با کادری مجرب در این زمینه استفاده کنید. اجاره جرثقیل سقفی، بازویی و کفی را به صورت آنلاین و اینترنتی دنبال کنید. این گونه بدون اتلاف وقت و با کمترین هزینه می توانید از خدمات اجاره به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *